Netwinst splitst zichzelf op in Basedriver en Marketing makers

Utrecht, 14 september 2017 –  Netwinst, Marketing & Technologiebedrijf uit Utrecht, splitst zichzelf per direct op en gaat verder als twee entiteiten: Basedriver en Marketing Makers.

7 jaar geleden is Netwinst gestart als softwarebedrijf dat zich richt op de marketing & sales voor abonnementsbedrijven. Klanten van Netwinst zijn bedrijven als KPN, NS, Engie, Sanoma Media, en New Skool Media. Het bedrijf mag zich een scale-up noemen met 18 medewerkers en een omzetgroei van ongeveer 20% op jaarbasis.

Vanuit de behoefte van marketing teams om campagnes beter te organiseren en de hoeveelheid handwerk voor campagnes te beperken is Netwinst in 2015 begonnen met het ontwikkelen van campagne management software genaamd Basedriver.

Om zowel Basedriver als Netwinst verder te laten groeien worden deze activiteiten nu gesplitst. De activiteiten van Netwinst worden voortaan uitgevoerd onder een nieuwe naam: Marketing Makers.

Directeur Peter van der Schaar:  “De behoeftes van marketing teams veranderen in hoog tempo. Door de splitsing ontstaan er twee onafhankelijke, multidisciplinaire teams. Deze teams kunnen zich organiseren rondom belangrijke vraagstukken voor marketeers zoals de subscription economy, digitalisering en campagne management”

Basedriver
Marketing campagnes worden steeds complexer. Er komen meer kanalen, er is behoefte aan meer content en er is meer data. Er zijn echter nauwelijks hulpmiddelen die de marketeer assisteren bij goede samenwerking, overzicht te behouden en werkzaamheden te automatiseren. Met Basedriver kunnen marketingteams campagnes en content plannen, goedkeuren en koppelen aan data. Het resultaat wordt vervolgens geautomatiseerd klaargezet in de aanwezige (marketing automation) systemen.

Van der Schaar legt uit: “Marketeers zijn een groot deel van hun tijd kwijt met interne communicatie en administratie. Met Basedriver kunnen ze veel tijd besparen, wat het werk leuker en makkelijker maakt. Twee jaar geleden zijn we begonnen met Basedriver en inmiddels gebruiken meer dan 400 marketeers de tool.”

Marketingmakers
Daarnaast is ook de vraag naar het maatwerk van het Utrechtse marketingtechnologiebureau gegroeid, zo vertelt Van der Schaar: “Steeds meer bedrijven bieden abonnementen en diensten aan hun klanten aan. We zien daarom dat er meer en meer behoefte is aan onze kennis en expertise. De kracht van Marketing Makers is het ontwikkelen van software voor marketing en sales van complexe producten, zoals abonnementen.”