Op de webwinkel vakdagen, in januari 2018, is de nieuwsbrief van Telfort als tweede gekozen als beste emailcampagne 2017! We zijn super trots met het resultaat, waar met name collega Juliette samen met de marketeers van Telfort hard aan heeft gewerkt.
De nieuwsbriefcampagne betreft de maandelijkse nieuwsbrief van Telfort. Marketing Makers heeft een email content tool gemaakt (een voorloper van Basedriver) waarmee iedereen in de organisatie van Telfort content kan maken:
Daarnaast is het in de tool mogelijk om content te maken die doorlopend gebruikt wordt, bijvoorbeeld voor mensen die net klant zijn of van wie het abonnement verlengd wordt.
De tool is ook gekoppeld aan de klantprofielen van Telfort. Op basis van de klantprofielen wordt voor iedere individuele klant berekend welke mix aan artikelen voor die klant het meest relevant is. Hierdoor ontstaat er voor iedereen een persoonlijke en relevante nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief wordt soms wel in meer dan 20.000 varianten verzonden.
In de loop van de tijd hebben we gezien dat de openingsratio van de nieuwsbrief enorm is toegenomen, tot wel 59%! Daarnaast is de CTR gestegen naar 10%. Dit zijn zeer goede cijfers voor een nieuwsbrief die maandelijks verstuurd wordt naar een zeer groot bestand. Het belangrijkste is echter dat de klanttevredenheid fors is gestegen. Dit blijkt uit de cijfers maar ook uit de reacties die via Close Alert verkregen worden.
Door middel van het personaliseren van nieuwsbrieven is het mogelijk om klanttevredenheid én resultaat fors te laten stijgen. Wij zijn erg trots op deze prijs en op de erkenning van de jury op de Webwinkel Vakdagen!
Wil je meer lezen over onze mogelijkheden voor nieuwsbrieven? Je kunt meer lezen in dit artikel of neem contact met ons op.
Groeien zonder grillen
Geen web zonder winkel